آمـــوزش گام به گام کــامــپـیــوتــراز مبتدی تا...
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. از اونجا که یادگیری کامپیوتر یک نیاز ضروریه من در این وبلاگ آموزش کامپیوتر رو از اول اول واسه مبتدی ها میگذارم و اگه باشم هر روز به مطالب اضافه میکنم تا پیشرفته.
نويسندگان
چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:آموزش کامپیوتر, :: 3:43 بعد از ظهر :: نويسنده : فـــــلانـــــی

بسم الله الرحمن الرحیم

ساخت دیسکت راه انداز

ساخت دیسکت

Bootable

 

 

ویندوز

XP : ابتدا روی درایو A کلیک راست می کنیم و گزینه Format... را انتخاب می کنیم سپس گزینه create an ms dos start up disk را تیک می زنیم و در آخر روی دکمه Start کلیک می کنیم.

نکته: دیسکتی که از طریق ویندوز

xp می سازیم دارای دستورات خارجی کمتری می باشد.

 

ویندوز 98 : ابتدا وارد

control panel شده و add/remove program را انتخاب می کنیم ، سپس سربرگ start up را فعال کرده و دیسکت را درون کامپیوتر می گذاریم و کلید Create را می زنیم.

نکته: دیسکت را ابتدا

Full format کنید و سپس روی درایو A در my computer راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید و دقت کنید اگر بعد از فرمت کردن باز هم حجمی از دیسکت اشغال شده دیسکت شما دارای بدسکتور می باشد و بهتر است آن را چندین بار پشت سر هم فرمت کنید تا شاید بد سکتور رفع شود.

نکته : ممکن است ویندوز سی دی ویندوز را بخواهد ، پس سی دی ویندوز 98 را تهیه کنید.

نکته: برای اینکه بعضی از دستورات خارجی داس را که به صورت فایل می باشند را در دیسکت راه انداز قرار دهید لازم است به شاخه ویندوز رفته و سپس وارد شاخه

Command شوید و هر دستوری را که می خواهید اجرا کنید را درون دیسکت Bootable کپی کنید. این دستورات {دستورات خارجی} شامل format , xcopy و ... می شود.


 

بسم الله الرحمن ارحیم

روشی بسیار ساده برای تبدیل متن به فایلهای تصویری

تبدیل متون به فایلهای تصویری

 

روش اول: تبدیل متون از

word pad به فایل تصویری توسط paint

در این روش کافی است متن مورد نظر را که در برنامه

word pad درج شده انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl + C را بزنیم و سپس برنامه paint را باز کرده و کلید های CTRL + V را بزنیم. توجه داشته باشید هرچه طول متن بیشتر باشد font ریزتر می شود.
بقیه در ادامه مطلب


 

نکته: اگر متن مورد نظر خیلی طولانی باشد ویندوز قادر به کپی کردن آن به paint نیست و برای اینکه بتوانید متون بزرگ را به عکس تبدیل کنید باید در چند مرحله متن را کپی کرده و سپس در paintبریزید و در نتیجه متن را به چندین فایل تصویری تبدیل کنید.

 

 

روش دوم: در این روش ابتدا

paint را باز کرده و سپس از ابزاری که به شکل A می باشد را انتخاب می کنیم و یک کادر باز می کنیم و در آن می توانیم متن را بنویسم یا اینکه متن کپی شده را paste کنیم.

 

نکته : اگر کادر مربوط به تنظیمات متن باز نشد باید از منوی

View گزینه Text toolbar را انتخاب کنید.

 

 

روش سوم: ابتدا کلید

print screen که در بالای کلید های جهت نمای صفحه کلید است را می زنیم و سپس Paint را باز کرده و کلید های Ctrl + V را می زنیم و به این ترتیب متن مربوطه را به عکس تبدیل می کنیم.

نکته : برای کپی کردن عکسهایی که نمی توان آنها را مستقیما از طریق

Internet explorer به روش Right click > save picture as... کپی کرد می توانید از همین روش استفاده کنید.

 

 

یکی از مزایای تبدیل متن به عکس این است که برای خواندن متن مورد نظر نیازی به داشتن ویندوز یا برنامه خاصی ندارید.

 

تبدیل متون محرمانه به عکس یکی از بهترین راه های افزایش امنیت است زیرا با این ترفند هکرها نمی توانند متون شما را بیابند.

منبع:co-ali

چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:آموزش کامپیوتر, :: 3:33 بعد از ظهر :: نويسنده : فـــــلانـــــی

بسم الله الرحمن الرحیم

نوشتن Email به فارسی

  مواظب ایمیلهای نا خواسته باشید

نوشتن Email به فارسی و به صورتی که بتوان برای آن راه حلی کلی و جامع ارائه کرد ، تا قبل از آمدن Windows 2000 امکان پذیر نبود. برای نوشتن نامه های فارسی و Chat کردن رایج ترین روش استفاده از زبان Pinglish بود (و چه بسا بتوان گفت هست) . در این روش کلمات فارسی با استفاده از کاراکترهای انگلیسی تایپ می شدند:

Hale Shoma Khoob ast? در مورد وب سایت های فارسی نیز دو روش رایج بود: اول استفاده از فونت هایی که برای هر سایت میتوانست فرق کند . بنابراین شما برای خواندن یک وب سایت فونت مخصوصش را download و نصب می کنید و برای سایت دیگر فونت دیگری را و الی آخر.

بقیه در ادامه مطلب


 

روش دوم استفاده از سیستم PDF است که گر چه از نظر نصب فونت و ... مشکلات اولی را ندارد ، ولی به خاطر حجیم بودن فایلها معمولاً در اینترنت از آن استقبال زیادی نمی شود. در همین روش می توان به تبدیل مطالب به عکس نیز اشاره کرد ( البته PDF هم به نوعی همین ساختار است ، ولی با امکانات بیشتر ، مثل قابلیت جست و جو درون مطالب PDF شده ، امکان گذاردن link و...). در روش تبدیل مطالب فارسی به عکس با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مطلبی که در آن نرم افزار و یا جای دیگر تایپ شده است ، به عکس با فورمت GIF و یا JPG تبدیل می شود . دراین حالت نیز اگر چه حجم فایل ها به اندازه سیستم PDF حجیم نخواهد بود ولی باز هم حجیم بودن مطالب از مشکلات استفاده از آن است.

در حال حاضر با توجه به سیستم UniCode که شرکت مایکروسافت آن را همزمان با Windows 2000 معرفی کرد ، استفاده از زبان فارسی چه در وب سایت ها و چه در email ها حالتی استانداردتر به خود گرفته است. UniCode که مخفف Universal Code و به معنی کد جهانی است مجموعه ای از بسیاری از زبان های رایج در دنیا و از جمله فارسی را دارد که در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز ، دیگر نیازی به نصب فونت بخصوصی وجود ندارد و کافی است روی آن صفحه right click کنید ، Encoding و سپس UTF-8) UniCode ) را انتخاب کنید.

استفاده از سیستم UniCode علاوه بر تمام مزایای فوق ، یک مزیت دیگر نیز دارد و آن این است که آن سایت بخصوص راحت تر در جست و جوگرهای فارسی ثبت خواهد شد ، چرا که جست و جو گرهایی که خدمات جست و جو به زبانهای دیگر را می دهند ( مثلgoogle.com که از جمله قابلیت جست و جو به زبان فارسی را دارد) ساختار جست و جوی خود را بر اساس سیستم Unicode بنا نهاده اند و بنابراین عدم استفاده از این سیستم سایت شما را از ثبت شدن در این جست و جو گرها باز می دارد. البته همانطور که اشاره شد این سیستم فقط در سیستم عامل ویندوز و مرورگر Internet Explorer کاربرد دارد . بنابراین اگر شما سیستم عامل مکینتاش و یا مرورگر Netscape داشته باشید نمی توانید این گونه صفحات را ببینید. و اما برای نامه نگاری در اینترنت – ارسال و دریافت e-mail نیز همان دو روش که در مورد وب سایت ها اشاره شد کاربرد دارد: یکی استفاده از عکس و دیگری استفاده از سیستم Unicode توصیه می شود. البته در این حالت علاوه بر ایرادهایی که اشاره شد این محدودیت نیز وجود دارد که حتماًٌ باید دارای سیستم عامل windows 2000 و یا windows xp باشید. برای آنکه بتوانید از این سیستم استفاده کنید ابتدا لازم است قابلیت تایپ کاراکترهای فارسی را در ویندوز 2000 یا xp خود تعریف کنید. برای این کار به Control Panel بروید ، Regional , Language Options را انتخاب کنید و زبان فارسی را به مجموعه زبان های مورد استفاده کامپیوتر خود اضافه کنید. از این به بعد در پایین صفحه سمت راست کنار ساعت کامپیوتر شما مربعی ظاهر خواهد شد که درآن FA ( برای فارسی) و یا EN ( برای انگلیسی) ظاهر می شود که با کلیک کردن روی آن می توانید بین این دو زبان سوئیچ کنید.

بعد از آنکه زبان کاراکترهای کامپیوتر خود را فارسی کردید ، کافی است به همان صورتی که مثل همیشه Email می نویسید ، عمل کنید و تنها هنگامی که می خواهید متن نامه را بنویسید از زبان فارسی استفاده کنید. در این حالت مهم نیست که شما از سیستم Web based email و یا نرم افزارهای ویرایشگر مثل Outlook Express استفاده می کنید.

برای خواندن چنین نامه هایی نیز کافی است که محیطی که در آن نامه را می خوانید سیستم Unicode را پشتیبانی کند. بنابراین اگر از سیستم Web based email استفاده می کنید کافی است تا تنظیمات Internet Explorer را به گونه ای تغییر دهید که Unicode را پشتیبانی کند و اگر از Outlook Express استفاده می کنید کافی است تا در قسمت view, Encoding, Unicode را انتخاب کنید.

منبع:co-ali

بسم الله الرحمن الرحیم

باز کردن چندین آیدی در یاهو مسینجر بدون هیچ برنامه ای

 برای اینکار مراحل زیر را به ترتیب انجام می دهیم

اول در Run تایپ می کنیم regedit  حالا مسیر زیر را طی کنیم

HKEY_CuRRent_User=>Software=>Yahoo=>Pager=>Test

حالا روی صفحه باز شده راست کلیک کنید و در قسمت New

DWORD Value را انتخاب می کنیم. اسمش را plural گذاشته و اینتر می کنیم

حالا plural را باز کرده و value data را به 1 تغییر داده و ok می کنیم. حالا هر چند تا مسنجر که دوست داشته باشیم می توانیم باز کنیم

منبع:mhdali.blogfa.c
 

چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 2:49 بعد از ظهر :: نويسنده : فـــــلانـــــی

بسم الله الرحمن الرحیم

*مطالب در ادامه ی مطلب*



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:آموزش کامپیوتر, :: 2:40 بعد از ظهر :: نويسنده : فـــــلانـــــی

بسم الله الرحمن الرحیم

ورود به سیستم ایمیل یاهو:

برای ساختن ایمیل در یاهو، ابتدا باید به سیستم ایمیل یاهو وارد شویم. این سیستم رایگان است و پس از طی مراحل ساخت آدرس ایمیل، یک آدرس با ظرفیت 100 مگابایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 بدین منظور به سایت یاهو به آدرس www.yahoo.com وارد می شویم و به قسمت Mail ( به طوریکه در تصویر زیر مشخص است ) می رویم.

 

اکنون صفحه زیر برای شما باز می شود.

 بقیه در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:آموزش کامپیوتر, :: 2:12 بعد از ظهر :: نويسنده : فـــــلانـــــی
بسم الله الرحمن الرحیم
 

۱-ابتدا به سایت جیمیل وارد شده و درکادری مانند کادر زیر بر روی گزینه فارسی کلیک میکنیم:


 

بسم الله الرحمن الرحیم

1-برای عوض کردن عکس دسکتاپ بر روی صفحه خالی دسکتاپ راست کلیک کرده و بر روی properties کلیک میکنیم از انجا بر رویdesktop رفته و تصویر مورد نظر خود را انتخاب میکنیم و بعد بر رویapply<تغییرات ذخیره میشوند و لی پنجره بسته نمیشود>یا ok<تغییرات ذخیره و پنجره بسته میشود> کلیک میکنم.

2-برای عوض کردن محافظ صفحه راست کلیک کرده و بر روی properties کلیک میکنیم از آنجا بر روی screen saverکلیک کرده و درscreen saverتصویر محافظ صفحه را انتخاب کرده ودر waitزمان مورد نظر را انتخاب میکنیم.

چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:دسته بندی نشده, :: 1:34 بعد از ظهر :: نويسنده : فـــــلانـــــی

بسم الله الحمن الرحیم

 اینم شیرینی قبولی من در دبیرستان نمونه دولتی

خیلی خوشحالم چون سهمیه نداشتم و چیز دیگری هم نداشتم فقط تلاش خودم بود.

بسم الله الرحمن الرحیم

1-اگر شما بخواهید فایلی را بر روی فضای اینترنت اپلود کنید باید حجم آن را کم کنید برای این کار باید یک فایل زیپ درست کنیم:برای درست کردن فایل زیپ بر روی صفحه راست کلیک کرده و بر روی new کلیک کرده و از آنجا بر روی compressed zipped folder کلیک میکنم فایل های مورد نظر را داخل آن میریزیم  وبر روی منوی fileرفته و بر روی add a pass word کلیک میکنیم و یک رمز برای آن میگذاریم وبا استفاده از گزینه addمیتوانیم به آن فایل اضافه کنیم.

2-با استفاده از گزینه ی send toمیتوانیم فایل را فشرده کرده ویا انتقال دهیم.

3-بر روی یک فایل راست کلیک کرده و بر رویpropertise را انتخاب کنید در اینجا میتوانید اندازه فایل را مشاهده کنید و صفت read onlyویا hiddenبه فایل بدهید.

4-بر روی منوی startرفتهcontrol panel را انتخاب کنید و بر روی منوی viewایکن هارا به صورت جز به جز نمایش دهید mouseرفته در آنجا میتوانید سرعت و شکل وتنظیمات موس را تغییر دهید.

5-از تنظیمات موس خارج شده بر روی key boardکلیک کرده از آنج میتوانید تنظیمات صفحه کلید را تغییر داده.

بسم الله الرحمن الرحیم

چند تا نکته راو که در 3تا آموزش قبلی از تو افتاده الآن میگم:

1-cut:مراحل cutدقیقا مثل copyاست فقط با این تفاوت که بجای کلیک رویcopyروی cutکلیک میکنیم درcopyیک کپی از فایل رو به پوشه ی مورد نظر انتقال میدیم ولی در cutخود فایل رو انتقال میدیم.

2-وقتی چند تا پنجره باز هستند میتوانید با کلید هایalt+tabویادکمه ی منوی start+tabیکی رو سوئیچ کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

1-شما میتوانید فایل متنی , فایل تصویری, فایل زیپ, پوشه و ... ایجاد کنید برای این کار بر روی فضایی خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه new را انتخاب کرده و بر روی هر نوع فایلی در اونجا کلیک کنی ساخته میشه.

2-برای تغییر نام فایلتان بر روی آن راست کلیک کرد ه و گزینه renameرا انتخاب کنید ویا بر روی آن رفته و کلیدf2را بزنید ویا بر روی آن یک دابل کلیک انجام داده<وقفه بین دوبار کلیک کردن>وبعد با گرفتن دو کلیدshift و altمیتوانید زبان صفحه کلید را تغییر داده و نام فایل خود را بنویسید.

3-برای پاک کردن فایل مورد نظر بر روی آن راست کلیک کرده وگزینهdeleteرا بزنید در این صورت فایل به سطل آشغالانتقال می یابد.

4-برای باز گرداندن آن به سطل آشغال رفته بر روی آن راست کلیک کرده و بر رویrestoreکلیک کنید.

5-برای این که فایل قابل بر گرداندن از سطل آشغال نباشد باید هنگام حذف کلیدshiftرا بگریم ویا آنرا از سطل آشغال نیز حذف کنیم.

6*-عملیات حذف فایل را میتوان با زدن کلیدdeleteصفحه کلید نیز انجام داد.

7-روش های انتخاب:

<1-اگر شما بخواهید چند فایل را در یک پوشه که از هم فاصله دارند با هم انتخاب کنید کلید ctrlرا گرفته و فایل ها را انتخاب کنید.

2-اگر بخواهید تمام فایل های یک پوشه را انتخاب کنید دو کلیدctrlو a را با هم بگیرید ویا این کار را میتوانید با موس انجام دهید.

3-اگر شما بخواهید یک محدوده فایل را که پشت سر هم قرار دارند انتخاب کنید باید کلید shiftرا گرفته و بر روی اولین و ا خرین فای چپ کلید کنید. >

8*-دو کلید ctrl+zآخرین کار شمارا لغو میکند.

9-برای انتقال فایل ها از پوشه ای به پوشه دیگر بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه copyرا بزنید ویا دو کلیدctrl+cرا بگیرید و در پوشه ای که میخواهید فایل به آنجا انتقال یابد بر روی جای خالی از آنجا راست کلید کرده و  بر رویpaste را بزنید.*برای paste کردن میتوانید دو کلیدctrl+vصفحه کلید را بگیرید .

10-اگر شما فایلی دارید که حجم زیادی دارد واگر آنرا کپی کنید حجم آن دو برابر میشود میتوانی به جای pasteبر رویpaste shortcut کلیک کنید و یک میانبر از آن بسازید که حجمی ندارد.

11*-برای حذف فایل های اضافه میتوانید از نرم افزار clean disk top در کنترل پنل استفاده کنید.

12-اگه باشم بعدا مطالب بهتر, جالب ترو مفید تری را میگذارم. 

بسم الله الرحمن الرحیم

1-چگونگی ساخت اکانت :فرض کنید شما و برادر تان از یک کامپیوتر استفاده میکنید و سلیقه هایتان با هم متفاوت بوده در این صورت هر کدامتان میتوانید اکانتی برای خود داشته باشید اکانت ها از نظر محتوای پوشه ها و... تفاوتی با هم ندارند ولی از نظر صفحه دسکتاپ و... باهم متفاوت اند میریم سر اصل مطلب برای ساخت اکانت بر روی منوی startرفته از آنجا بر روی control panelبعد user accountsو از اونجا بر رویcreate a new accountبعد در قسمتtype a name for new accountیک نام برای اکانت خود نوشته و بر روی nextکلیک کنیدوبعد بر روی مهئهفثی کلیک کرده تا بعدا برای حذف اکانت مشکلی پیش نیاید وبعد بر روی create accountکلیک میکنیم اکنت شما هنوز ساخته نشده ولی قسمت های اصلی رو رد کردین برای ساخته شدن اکانت بر روی منوی استارت رفته بر روی log off و از آنجا بر روی logoffدوباره کلیک کرده..

2-وقتی چند پنجره در کامپیوتر داریم میتوانیم میتوانیم آنها را به صورت های مختلف دسته بندی کنیم برای این کار بر روی نوار وظیف رفته بر روی این نوار راست کلیک کرده و گزینهcascade windows را انتخاب میکنیم این گزینه پنجره هارا به صورت آبشاری در می آورد گزینه هی پایین تر نیز پنجره هارا هرکدام به یک صورت دسته بندی میکنند نحوه ی دسته بندی در ویندوز های مختلف فرق میکند.

3-برای مرتب کرن آیکون ها میتوانیم آنها را بر اساس name,size,type,modified دسته بندی کنیم برای این بر روی جایی از صفحه که خالی باشد راست کلیک میکنیم و گزینه arrange icons by را انتخاب میکنیم.

4-پنجره my computer راباز کنید بر روی گزینه viewکلیک کرده از آنجا میتوانید آیکون هارا به صورت جز به جز و... نمایش دهید

5-دفعه ی بعد اگه باشم مطالب مطالب جالب تر ,پیشرفته ترو زیا د تری رو میگذارم.

بسم الله الرحمن الرحیم

برای آموزش کامپیوتر از ویندوز xpشروع میکنیم

1-فایل ها را با دابل کلیک <دو بار پشت سر هم کلیک سمت چپ موس را میزنیم>باز میکنیم

2-در پایین دسکتاپ وسمت چپ منویی به نام منوی start وجود دارد

3- بر روی منوی استارت رفته و بر روی my computer دابل کلیک کنید تا باز شود

4-همان طور که میبینید سه علامت در بالا و سمت را ست my computer و بقیه فایل ها وجود دارند<بر روی نوارعنوان> که به وسیله ی آنها میتوان پنجره را کنترل کرد<1-با علامتی به شکل علامت ضربدر پنجره را میتوان بست2-با علا متی به شکل مربع پنجره را میتوان به حد اکثر رسانده و به اندازه ی معمولی بازگرداند3-با علامتی به شکن منها میتوان به پایین انتقال داد  وبا کلیک بر روی آن پنجره مجددا باز میشود>

5-بر روی منوی استارت رفته میبینید که از دو قسمت چپ و راست تشکیل شده قسمت راست سمت پایین برنامه هایی را که شما بیشتر از آنها استفاده میکنید وجود دارند ولی قسمت راست سمت بالا در اختیار شماست و هر برنا مه ای را که بخواهیید میتوانید به آنجا انتقال دهید برای مثال برنامه ای را شما زیاد استفاده میکنید  وبرای دسترسی به آن باید از پوشه های زیادی رد شوید و خیلی طول میکشد ولی میتوانید آنرا به منوی استارت اضافه کرده و به راحتی به آن دست پیدا کنید برای این کار بر روی فایل مورد نظر راس کلیک کرده و بر روی گزینهpin to start menuکلیک میکنیم و برای خارج کردن آن از منوی استارت بر روی آن در منوی استارت راست کلیک کرده و بر روی گزینهunpin frim start menuکلیک میکنیم. 

*تازه واردا گوش کنن واسه اینبار دیگه بسه از تایپ کردن خسته شدم  ولی دفعه ی بعد اگه بودم حتما مطالب بهتر,زیاد ترو جالب تری رو میگذارم اگه صبر کنین ویندوز که تموم شد میریم سراغ: ورد , اینترنت , برنامه نویسی و...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 77206
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1